جمعه 7 ارديبهشت 1403
 
دوسالانه‌ها 
دبير دهمين دوسالانه ملی نگارگري منصوب شد بازگشت

 دبير دهمين دوسالانه ملی نگارگري منصوب شد

دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از سوی مدیرکل هنرهای تجسمی منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، مجید ملانوروزی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی در حکمی عبدالله محرمی را به عنوان دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منصوب کرد.

در حکم مدیرکل هنرهای تجسمی برای محرمی آمده است: نظر به حسن سوابق علمی و هنری و بهره مندی از شایستگی و تجربیات ارزنده به موجب این حکم به عنوان دبیر دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران منصوب می شوید.

امید است با همکاری و همیاری اعضای شورای سیاستگذاری و سایر هنرمندان در زمینه برنامه ریزی و برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری موفق باشید.

عبدالله محرمي؛ نگارگر و مذهب متولد 1346 است كه از سال 1360 فعاليت در زمينه نگارگري و تذهيب قرآن آغاز كرد. محرمي تاكنون نمايشگاه ها، دوره هاي آموزشي متعددي در خارج و داخل كشور برگزار كرده و داوري جشنواره هايي از جمله چند دوره جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان را برعهده داشته است.

برگزاری نمایشگاه نگارگری، تذهیب، گل و مرغ در امارات متحده عربی (دبی)، برگزاری نمایشگاه انفرادی، اجرای ورک شاپ و همکاری در برگزاری هفته فرهنگی ایران در ژوهانسبورگ، برگزاری نمایشگاه و حضور در هفته فرهنگی ایران در کشور تونس، برگزاری دوره آموزشی نگارگری در تونس، برگزاري نمايشگاه آثار قرآني نگارگري در لاهور پاكستان، دریافت دیپلم افتخار از شهرداری آتن یونان برای شرکت در نمایشگاه شهرداری های کشورها، دریافت نشان یادبود در سه دوره نمایشگاه دوسالانه نگارگری در موزه هنرهای معاصر تهران، همكاري با سازمان اوقاف و امور خيريه در ساخت تذهیب های قرآن و صفه‌آرائی كتب و پوستر‌های مذهبی از سال 1367 تاكنون، همکاری با مرکز ترجمه قرآن به زبانهای خارجی و همچنین دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی در زمينه تذهيب قرآن مجيد و كتب مذهبي، دریافت دیپلم افتخار در برگزاری سمینار سه روزه هنری در قزاقستان و دعوت به همکاری با موزه هنرهای ملی آلما آتای قزاقستان برای ساخت پرتره یکی از شاعران ملی قزاق، تدريس نگارگري در تهران و شهرستان ها از سوابق هنري و حرفه اي محرمي است. محرمي تاكنون در جشنواره ها و دوسالانه هاي نگارگي نيز حضور داشته و جوايزي را كسب كرده است.

دهمين دوسالانه ملي نگارگري ايران از سوي دفتر هنرهاي تجسمي با همكاري موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر، زمستان سال جاري برگزار خواهد شد.

محمود فرشچيان، مجيد مهرگان، محمدباقر آقاميري، اردشير مجرد تاكستاني، محمدعلي رجبي، عبدالله محرمي، عبدالرحيم سياهكارزاده(رييس موسسه توسعه هنرهاي تجسمي معاصر) اعضاي شوراي سياستگذاري دوسالانه هستند و مجيد ملانوروزي رييس شوراست.


تاريخ خبر:  1395/05/24